Helbred – Sådan skal du sidde foran din computer

Regelmæssige computerbrugere udføre 50.000 til 200.000 tastetryk hver dag. Under visse omstændigheder og for sårbare personer, hyppig brug af computeren, der involverer akavede arbejdsstillinger, gentagelse og insisterende anstrengelser kan være relateret til nerve, muskel, sene, og ledbånd skader.

Hvis du bruger en computer i udstrakt grad (flere timer hver dag), mange eksperter anbefaler, at du overveje ordentlig arbejdsstation layout og kropsholdning teknikker til at minimere din risiko for at udvikle skader i hånden / armen, skulder, nakke og ryg.

Overbelastningsskader udvikle sig over tid, og kan indstilles i hurtigere, hvis du tilbringer mange timer sidder ved en computer derhjemme, såvel som på arbejdet. I sidste ende kan det gå ud over dit helbred og din vægt.

sid korrekt

Symptomer

Symptomer på et problem kan omfatte følelsesløshed i fingrene, ømme håndled, lændesmerter, eller trætte øjne (rødme, tørhed, ømhed, midlertidig sløring af synet, og hovedpine).

Du kan også udvikle generelle ømhed og smerter i nakke, skuldre, arme, ryg, lår og underben (postural træthed) eller vedvarende smerter eller ubehag i muskler, sener og andre bløde væv (belastningsskader skade).

forebyggelse af personskader

“En kilo af forebyggelse er værd en havelåge for at helbrede.” Undgå de fleste computer-relaterede overbelastningsskader. Nogle eksperter foreslår, at for at reducere din risiko:

  • Brug en korrekt opsætning arbejdsstation.
  • Brug korrekte arbejdsstillinger, herunder tastatur og pegeredskab teknikker.
  • Og vigtigst af alt, tage hyppige pauser.

Workstation Set Up

Hvis du er ligesom de fleste mennesker, du er mere produktiv og effektiv på en arbejdsstation, der passer til din krop størrelse.

Mange eksperter foreslår, at den ideelle arbejdsstation kan du arbejde i naturlige (neutral) arbejdsstillinger, der kan minimere belastningen på din krop. En arbejdsstation uoverensstemmende med din krop kan tvinge sårbare personer i ubehagelige stillinger såsom hunching forbi, ludende, dræning, eller vridning.

Nogle mener, at det at arbejde i længere tid i unaturlige stillinger kan være relateret til bevægeapparatet skade. Disse eksperter opmærksom på, at problemer med arbejdsstation oprettet for nogle personer kan omfatte hjælp af en stol, der er den forkerte højde eller størrelse eller ikke understøtter ryggen og forkert højde på arbejde overflader (stationære og tastatur), skærm og kildedokumenter.

Stol

Mange mennesker synes, at en god stol er en, der tilpasser sig deres organer. Du ønsker måske at vælge en, der er stabil og justerer let i højde og hældning. Overvej en stol med et ryglæn, der understøtter kurven for nederste (lumbal) tilbage. Læn dig tilbage i stolen, når du arbejder ved en computer.

Eksperter foreslår, at du overveje at placere dine lår vandret med dit knæ på nogenlunde samme niveau som dine hofter. Hvile dine fødder komfortabelt på gulvet eller på en fodskammel, hvis du har brug for en.

Nogle eksperter anbefaler, at din stol skal også:

  • Støt underarmene med justerbare armlæn dette standpunkt dine albuer i nærheden af din talje.
  • Har en polstret sæde med et pan mindst en tomme bredere end dine hofter og lår.
  • Slope ned lidt og tillade en 2 til 3 finger ånde-rum mellem sædehynden og bagsiden af dine knæ, når man sidder.
  • Overvej en base med mindst 5 point, der ruller på hjul (hjul).

Arbejde overflader

Mange mennesker kan være mest behageligt, når højden af skriveborde er på omkring albuen niveau, når man sidder ned. Kontroller at der er plads nok under bordpladen til komfortabelt at passe dine knæ og lår.

Overvej at have højden af overfladen holde dit tastatur og mus eller trackball omkring 1 til 2 inches over dine lår. Centrere tastaturet foran din krop.

Mange eksperter foreslår, at når du bruger en korrekt placeret tastatur:

  • Dine albuer bo tæt din krop i en åben vinkel tillader omløb til de underarme og hænder.
  • Dine arme er næsten vinkelret på gulvet.
  • Dine håndled er næsten lige.
  • Du kan være mere behageligt, hvis du bruger din arm, ikke bare dit håndled, for at flytte musen. Vælg en mus, der passer til størrelsen på din hånd komfortabelt og er så flad som muligt for at minimere belastning af håndleddet.

Monitor og Source Dokumenter

Korrekt placering af din skærm kan hjælpe nogle individer forhindre øjet stamme, nakkesmerter og skulder træthed ved at holde dit hoved og hals så lige som muligt. Nogle eksperter foreslår, at din skærm skal være adskilt fra tastaturet og centreret lige foran dig. Placer skærmen:

  • Omkring en arms længde (20 til 26 inches) væk.
  • Med toppen af skærmbillede i øjenhøjde, så du kan se det tydeligt uden at se op.
  • Placer et dokument holder mellem skærmen og tastaturet eller lige ved siden af skærmen for at undgå at vride nakken for at se kildemateriale. Ekstra arbejdsstation overvejelser:

Find din arbejdsstation væk fra kilder til blænding såsom vinduer.
Organiser din arbejdsstation, så de objekter, du har brug for oftest er inden for rækkevidde.
Nogle finder det nyttigt at bruge et hoved indstillet, hvis du taler i telefon og skrive på samme tid.

Bærbare

Nogle personer kan finde udformningen af en bærbar computer er i sig selv problematisk, fordi skærmen og tastaturet ikke er i separate steder. Når du bruger en bærbar computer, enten dit hoved / hals bøjer at se skærmen, eller dine hænder / håndled bruger dårlige arbejdsstillinger ved tastaturet. Hvis du bruger en bærbar computer hyppigt, overveje at købe enten en ekstern skærm eller et eksternt tastatur til at forbedre arbejdsstationen opsætning. Hvis du bruger en bærbar computer kun lejlighedsvis, kan du finde, at placere computeren i skødet for de mest neutrale håndled kropsholdning er mest behageligt.

Save